Proč je redesign webu v současné době žádaný?
Webdesign není jen o tvorbě nových webových stránek, ale z velké části o redesignu stávajících. V dnešní době už velká část podnikatelů či firem má svou vlastní webovou prezentaci. Nicméně odvětví webdesignu rozhodně nespí na vavřínech, ale naopak se vyvíjí mílovými kroky. Co bylo před pár lety nejvíc moderní, může v dnešní době být zastaralé a fádní a co je nejhorší, zcela "nefunkční". Tím nemám namysli, že by web vytvořený dostupnými technologiemi z roku 2010 v dnešní době nefungoval, ale spíše že současným trendům se nemůže rovnat.
Jaké jsou hlavní důvody pro redesign webu?
Důvody pro revitalizaci již stávajícího webu jsou různé. V poslední době se nejčastěji setkávám s weby, které postrádají jasnou a jednoduchou strukturu, chybí jim moderní design a jsou pro současného uživatele zbytečně složité. V jednoduchosti je krása a hlavně, dnes většina z nás potřebuje najít informace rychle na pár kliknutí. Průměrný návštěvník stráví na stránkách maximálně 10-15 vteřin na maximálně 3-5 kliknutí myši. Pokud nenajde, co hledal, ve velké většině případů naše stránky opustí a zkusí hledat jinde.
Dnešní doba si i ve valné většině případů žádá redakční systém, aby si administraci textů a obrázků mohli provádět sami vlastníci stránek. Ať už se rozhodnete pro redakční systém či nikoliv, je třeba vzít na vědomí, že se mohou změnit URL adresy (není to ale vždy). S tím je spojený možný "propad" ve vyhledávačích. V případě, že původní web neměl pevnou pozici ve vyhledávačích, pak není třeba tuto záležitost brát na vědomí.
Při redesignu webu nebo i při jeho zcela nové tvorbě většinou postupuji tak, že se web vytváří na mé či zákazníkově subdoméně. V případě, že se jedná o tvorbu zcela nového webu a zákazník již má zakoupený webhosting s doménou, vždy se snažím co nejdříve je to možné,nasadit funkční, ale ne zcela hotovou verzi webu na hlavní doméně. Po odsouhlasení finální verze a dovychytání všech drobností je web následně přesunut do ostré verze. Vždy vycházím ze stěžejních požadavků klienta, ať už se jedná o barevnost, vzhled či funkcionality.