Newsletter je jeden z velmi účinných nástrojů internetového marketingu. Jedná se o emailovou zprávu, která je zasílána v určité frekvenci uživatelům, kteří o to projevili zájem. Obsahem zprávy jsou zejména novinky, zajímavosti či akční nabídky. Newsletter slouží k:
- informování o aktualitách či novinkách
- připomínání o existenci odesílatele
- budování vztahu se stávajícími i novými zákazníky
- směřuje zákazníka k nějaké akci - nákupu, stažení či jiné aktivitě
Takový email lze zasílat pouze těm uživatelům, kteří se k odběru sami přihlásili a dali k tomu svůj výslovný souhlas dle zákona. To je možné přes registrační formulář nebo v rámci objednávky či registrace, kdy v jednom z kroků je možnost souhlas se zasíláním (čssto ve znění obchodních podmínek).
Každý newsletter musí splňovat několik základních požadavků.
- odesílatel musí být jednoznačně označený
- zpráva musí nést informaci o tom, že se jedná o obchodní sdělení
- uživatel má mít možnost se jednoduše odhlásit z odběru newsletteru
- bezchybnost obsahu apod.
V opačném případě je zde riziko, že odesílatel newsletteru bude označen za "spammera" a zprávy od něj budou automaticky přesunuty v emailových stránkách příjemců do spamu (spamových složkách).