Jedná se o termín internetového marketingu v rámci SEO. Jde o vlivy, jež mají vliv na umístění ve výsledcích vyhledávání dané webové stránky ve vyhledávačích. Tyto vlivy se nacházejí mimo dané webové stránky a nelze je tak snadno ovlivnit. Díky tomu mívají větší váhu oproti onpage faktorům. Mezi nejdůležitější offpage faktory patří zejména kvalitní zpětné odkazy z relevantních webů či sociálních sítí.
Zde platí pravidlo, že čím více odkazů na daný web vede, tím lépe jsou hodnoceny vyhledávači. Důležitým kritériem je ale kromě kvantity i kvalita webů, ze kterých odkazy pocházejí. Kvalita odkazů se určuje podle:
- textu samotného odkazu
- tématické příbuznosti webu, který odkazuje na daný web
- důvěryhodnost
- staří a umístění odkazu na stránkách
Je ale stále mít na paměti dodržování určitých pravidel a vyhnout se nekalým praktikám, mezi které patří například tzv. linkfarmy (weby vytvořené pro odkazy na vybrané cílové weby) apod.
K dalším velmi důležitým faktorům patří i to, jak se o daném webu mluví neboli zmínky na sociálních sítích jako Facebook, Instagram atd.